Søde glutenfri boller

Jeg elsker disse boller som et rigtig fint alternativ til traditionelle hvide boller, fx. til fødselsdage 🙂 De er dog grovere og er bedst nybagte. De kan sagtens ristet på risteren de efterfølgende dage.  Der bliver ca. 10 stk. af denne opskrift. Du skal bruge: 4 dl. vand70 gram havremel (blendet havregryn)2 spsk. HUSK/loppefrøskaller 180 gram sorghummel1/2 tsk. kardemomme2

Læs mere »

Cashewnødde-dressing

Cashewnødde dressing 😋 Hvorfor havde jeg ikke tænkt på det noget før? Det smager jo himmelsk 👌🏻 Denne cashewnødde dressing er med bagte hvidløg, men jeg tænker sagtens man kan bruge krydderurter og andre smage 🙏🏻 Det er lidt alla creme fraiche dressing, men helt uden komælk’s produkter, som jeg jo godt kan lide det er 😉 2

Læs mere »

Økologisk adventskalender

(Reklame for min egen shop – TAK fordi at i støtter mig! <3 )  Igen i år har jeg valgt at lave en økologisk adventkalender med 4 pakker til hver søndag i advent. Sidste år var det en populær pakke, så den blev solgt på få dage. Derfor har vi været i fuld gang med at pakke alle

Læs mere »

Kartoffel-porre-hvidløgs-suppe

Så er efteråret på kalenderen, og noget af det jeg elsker allermest ved efteråret er de lækre råvarer som bare er perfekte til suppe!  Til denne lækre efterårs-suppe har jeg (ca,) brugt: 550 gram økologiske kartofler 250 gram økologisk broccoli 180 gram økologisk porre 2 store fed økologiske hvidløg 1 stort økologisk løg 2 tsk. havsalt (her skal

Læs mere »

Romkugler på den sunde måde

Her er opskriften på en af de slags romkugler jeg laver. Sommetider laver jeg også med sorte bønner, men det er lidt mere omstændigt, da jeg gerne selv vil lægge bønnerne i blød og koge dem. Disse er virkelig lækre som en sød eftermiddagssnack eller til den lille (søde) sult.  Her er opskriften på 8-12 stk alt efter

Læs mere »

2 slags “yoghurt”

Her får i to opskrifter på den type “yoghurt” jeg bedst kan lide. Den kan laves med en masse smage og er en suveræn måde at starte dagen på. Du kan altid toppe den med lige det du synes for at den mætter endnu mere. Jeg kommer ofte nødder, frø, havregryn eller hjemmelavet musli.  Vandmelons-yoghurt: 100 gr. Vandmelon

Læs mere »