Sundere tykke pandekager (gluten- og mælkefri)

Når man har lyst til pandekager er det jo med at slå til! Så nu har jeg spist pandekager to dage i træk. De er blevet så gode og lige som jeg drømte om. Jeg havde lyst til tykke brunchpandekager og det må man sige at det blev.

Opskriften giver 4-8 stk. alt efter hvor store/små du laver dem:

1 æg
2-2 1/2 dl. mandeldrik (andre plantemælk kan også bruges, muligvis også bare vand)
1 spsk. fuldkornsrismel (kan med fordel erstattes med proteinpulver med vanilje)
2 spsk. kokosfibermel
2 tsk. loppefrøskaller
1 tsk. bagepulver
1/2 most banan
nip salt
evt. en tsk honning
evt. 1/2 tsk kanel

IMG_9426

Kom alle ingredienser sammen og mos bananen godt. Pisk det sammen, så der ingen klumper er. Lad det stå i to min. så det bliver en tykkere dej. Dejen skal stadig kunne “flade ud” på panden til pandekager, men den må endelig ikke være for tynd. Er den for tynd tilsæt lidt mere kokosfibermel og er den for tyk kom lidt ekstra væske i.

Steg de små pandekager på en pande med økologisk kærnet smør eller kokosolie.

Jeg har toppet disse med banan, mandler, honning og hvis det skal være ekstra godt, så kommer jeg lidt fint hakket mørk chokolade på 🙂

IMG_9427

Har du at du kan tilmelde dig mit nyhedsbrev? Så går du ikke vil gå glip af mine gode råd, opskrifter og andre sunde tips. Du kan tilmelde dig HER! Ps. jeg spammer dig ikke, tværtimod 😉

Kærligts Tina

Pssst.. Har du set mine populære e-bøger? Her får du gode råd, guidelines og erfaringer, du ikke kan finde andre steder 🙂 Du kan læse om dem HER

IMG_8576

tinalykkegaard_forside-5

Del på facebook
Del på linkedin

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *